tisdag 23 juni 2015

När allt faller sönder

Hej!

I förra veckan så kändes det minsann som om allt gick åt skogen för Lilla Salo familjen.
En sak efter den andra gick sönder.
Det började med att Gubben ringde från Helsingforstrakten och sa att resan har gått bra men han undrar om vi borde köpa ny bil eftersom den börjat gå varm och läckte kylarvätska.
Den kombinationen är inte rolig när man har över 400 km med hästtransport kvar att köra innan man är hemma.
Som tur var så fick han bilen provisoriskt lagad men den är långtifrån hel och borde in på verkstan. När han kom hem från Helsingfors och skulle starta fyrhjulingen så märkte han att den läckte olja. så dit for även det fordonet.
I förrgår när jag skulle värma mjölk åt lillgrabben i micron hörde jag ett litet knäpp och sen började den spraka och lukta bränt.
Fick snabbt ur sladden och tur i oturen så började den i alla fall inte brinna.
Igår så laddade min telefon ur för sista gången och efter det gick den inte att använda mera så då blev det en sväng via butiken efter en ny telefon eftersom ajg inte riktigt klarar mig utan.
Andra saker som också är sönder är Mina stallskor, två av mina nyaste ridbyxor, våra två cyklar har punktering och hjulet har gett upp på vår tvillingvagn.
Till och med Gubbens handled är trasig för i den har han rivit upp ett muskelfäste sådär alldeles lagom till FM formen. Så ja endel saker är trasiga just nu :)


Bonusbilder på bra saker i livet :)





2 kommentarer:

  1. oj nej, ni har inte riktit någo bra flyt nu :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. nej det känns lite som att oddsen är emot en.. men vi ska tro att det ger med sig :)

      Radera