torsdag 25 juni 2015

Planerar för fullt

Tjena Bloggen!

Detta måste ju endå vara den kallaste sommaren som någonsin existerat?
Idag den 25.6 hade jag vinterjackan på mig till stallet och jag fick inte ens upp värmen med den.
Breeze fick det fodrade regntäcket på sig innan hon skulle ut.
Den stackaren tycker nog att vi har det kallt här i Finland.
Förövrigt är jag väldigt nöjd med henne.
Hon har det milda sättet som jag tycker om hos vissa hästar.
Jag har introducerat lite bommar och små hinder för henne och hon tycker att det är spännande att få lära sig nya saker. Först fatatde hon inte riktigt vitsen med att jag styrde fram henne till skräpet som låg där på marken, men hon traksade endå snällt över. Sen efter en par gånger så konstaterade hon att det är bäst att man endå lyfter lite på fötterna så att man inte slår i :)
Jag har anmält henne till finska riksen också, så då får det bära eller brista. om inget annat så blir det bra träning för henne.
Dom  andra bruningarna har semester så det bara smäller om det.
De äter gräs så mycket de bara hinner.
Just nu håller de på att gräva mitt framför vinterhagen så vissa dagar får de gå i den som trafikträningsdag.
Dom har blivit ruskigt härdade fastän det smäller bullrar och har sig så lyfter de knappt på huvudet.
Om någon saknar häst att rida eller sköta så finns det föresten möjlighet att komma och pyssla, promenera eller träna med Meciliah någon dag i veckan samt rida och pyssla med Mellizza.
Tveka inte att höra av dig om du är intresserad.
Häst och ridvana krävs dock eftersom de är snälla men pigga och energiska hästar.









2 kommentarer:

  1. Tack så mycket! Vi kämpar på så gott vi kan. hästen vet vad den gör, men rytatren behöver finslipas lite.. :)

    SvaraRadera