fredag 29 november 2013

Far from perfect

Godmorgon!

Klockan är halv 8 på morgonen och jag sitter redan i Esse och ugglar.
Började dagen med att stiga upp och föra gubben till arbetet.
Egentligen borde jag sen ha farit  hem och städa, för det är ju fredag och huset ser ut som ett bombnedslag.. Helt ärligt så kan jag godkänna att jag verkligen AVSKYR att städa så antagligen har jag smitit hem ifrån för att slippa se på eländet.
Istället sitter jag nu och väntar på att lillasyster J ska vakna så att hon kan hämta mig från Värnum när jag ska föra in bilen på service.
Det påminner mig också om att bilen nog borde städas så att inte bilmekanikern får en chock och går vilse bland allt skräp som finns i vår bil...
Just nu när jag sitter och skriver detta kommer jag även på att hemma i Bennäs ligger alla räkningar som jag skulle betala idag. Hur ska jag kunna hämta dem när jag inte har nån bil ?  Det var ju  lite mindre bra.

Dagens konstaterande från min sida får därför bli att jag är en riktigt tankspridd slarver. Fast istället för att jag deppar ihjäl mig för det så tänker jag se till att njuta av dagen. Jag kommer att ha tid att mysa med lillgrabben, jag kommer att hinna åka en sväng till stallet och göra sånt som får mig att må bra. Sämre kunde man ha det eller va?



Slarvigt dekorerad muffins som var jättegod i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar