måndag 27 januari 2014

Kaffe med mjölk

Hej!

Oj vilken intensiv helg jag har haft det, sen lördags morgonen har det suttit ihop i ett enda virrvarr av olika saker. Vi har inte haft det så stressigt, men vi har bara varit hemma och sova och så har vi farit bort igen. Jag började ju lördagsmorgonen med att åka iväg till stallet för att kolla på Pay and Jump. Det var inte så värst många starter så allt för länge höll det ju inte på, sen när jag ringde gubben för att han skulle komma och hämta mig så hade han skruvat upp bilens bromsar så att jag inte slapp hem. Fick vänta i fyra timmar innan han kunde komma och hämta mig, så jag hann uträtta ganska mycket mera i stallet än vad jag hade planerat. Fastän jag inte skulle påstå att jag är någon hönsmamma och inte lider jag av separationsångest heller, men jag tyckte att dom fyra timmarna var några av de längsta timmarna i mitt liv. Egentligen visste jag ju nog att lillgrabben hade det finfint hos mina svärföräldrar men endå kändes det lite väl länge när man inte är van.. När jag väl slapp hem igen visade det sig att han sovit tre av de fyra timmarna som jag hade varit borta så det hade minsann inte gått någon nöd på honom. Vi blev bjudna på mat på lördagskvällen  och efter det så blev det grillkväll tillsammans med några kompisar. Roligt att träffa lite kompisar ibland, inte alltid så lätt att få ihop det när vi i princip är de ända som har barn.
Söndagen så for vi först till kyrkan, det var en kompis man som skulle predika, efter det så blev vi bjudna på mat av dem. På kvällen var vi sen hembjudna till mina svärföräldrars på mat igen så vi konstaterade sent igår kväll att vi fått maten serverade framför oss precis hela helgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar