måndag 30 mars 2015

Cirkus

Tjena bloggen!

Tittar in en sväng innan jag hittar på något annat.
Har pysslat på med lite ett och annat idag.
Bland annat varit en sväng till stan för att hälsa på hos en kompis.
Det är roligt när man har vänner som har barn i ungefär samma ålder, man har så mycket gemensamt att prata om när man träffas.
Alla vardagliga bekymmer och glädjeämnen.
Saker som man för ett par år sedan aldrig trodde man skulle tycka är intressant.
Aldrig att man själv hade kunnat se sig sitta och diskutera om babymat, problemagar och blöjmärken. sådant existerade knappt i ens världsbild.


Vi har också hunnit med att spendera eftermiddagen i Esse och jag smög till mig en date tillsammans med Silverpilen.
Jag har lovat syrran att hjälpa henne med honom så länge hon far iväg på en tremånaders lång semester till andra sidan jordklotet.
Det är en ära att få ta hand om hennes prins så det gäller att förvalta sin uppgift väl. Det blir spännande att se vad vi två hinner hitta på i sommar.
Jag velar lite fram och tillbaka ifall stona skall få träffa hingst i år och ifall det blir av så är hingstvalet gjort. det är lite som en dröm som går i uppfyllelse i så fall. En stor dröm som jag aldrig hade trott skulle kunna bli sann. Mera om det ifall det blir av :)

Just nu sover båda barnen och gubben for iväg på gym.
Själv sitter jag mest och latar mig och njuter av lugnet före stormen.
 Jag är väldigt förkyld och lite lätt hängig så det är skönt att få slänga upp benen på soffan en stund. Det tycker jag gott att man kan unna sig ibland.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar