torsdag 16 juli 2015

Bättre sent än aldrig

Hejsan hoppsan!

Bloggen har fått klara sig själva ett par dagar. vi har helt enkelt haft för fullt upp för att jag skall ha haft tid att sätta mig ner med datan.
Båda barnen har sovstrejkat idag bokstavligen.
Det betyder att vi inte har fått ett dugg gjort i princip.
Sovstrejkande barn = gnälliga barn.
Dock har vi ju nog endå pysslat på med ett och annat.
Ikväll har vi varit till Petrsmo och kollat in ett vindskydd.
Det ända problemet vi har är hur man skall få ett vindskydd på 24 kvadrat hemfraktat utan allt för stora problem.
I vindskyddet sen skulle ja gärna ha en utebox inbyggd samt vindskydd för två hästar.. alternativet är ju bara en utebox och inget vindskydd alls eller bara ett helt fint stort vindskydd.

Dressyrtävlingen gick förövrigt bra. ni må tro att jag var nervös innan.
Jag hade inte haft tid att rida igenom programmet innan så det blev en del små ryttarmissar, men vi blev godkända och hästen uppförde sig suveränt.
Nu får vi bara träna lite mera och rätta till det vi behöver öva på och så kör vi sedan igen.

Vidare fortsätter nedräkningen till utställningen.. 9 dagar kvar nu..
Lilltrollet behöver få sig en rejäl uppfräschning, tofsar i öron har hon och manen är ovårdad som på ett vilddjur.
Uppställningen behöver också finslipas. det här med att springa och visa upp sig fixar hon galant.. men att stå stilla och se fin ut är inte riktigt hennes grej.
Tur att F kommer om några dagar och får hjälpa mig med det sista.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar