måndag 10 augusti 2015

Ropa nej innan man ser bäcken

Tjena!

Vad skall jag säga om denna dag?
Inte mycket egentligen, ibland så gör man sig bäst av att vara tyst borde jag väl ha lärt mig vid det här laget.
Dock kan man inte alltid vara tyst heller, för då pyser det tillslut över och allting bara väller ur en och då säger man även saker man sen får ångra.
Idag har jag haft en sådan dag, då tålamodet helt enkelt bara tog slut.
Efteråt känns det ju lite sisådär och man ångrar ungefär hälften av vad man vräkt ur sig men ibland behövs det ju också en urladdning för att man skall åstadkomma någon förändring.
Jag är av den åsikten om inget fungerar och lösningen alltid är den samma och så kommer man slutligen fram till samma problem igen så har man helt enkelt valt fel lösning och behöver prova på något annat eller något nytt.
Om man alltid kokar makaroner utan vatten och bara ändrar makaron mängd så kommer de aldrig att bli färdiga, likaså inte heller om du sätter dom utan vatten i ugnen.
Om man alltid krockar in i väggen när man kommer in på gårdsplanen så behöver man lära sig bromsa, då hjälper det inte med att prova köra i 1 an 2 an eller 3 ans växel inte heller hjälper det att köra bilen från baksätet eller att inte köra alls.
Nog om detta nu coh detta var bara dagens svammel från mitt håll.

Jag har avrit orolig för Breeze eller jag är fortfarande orolig och det är väl det som egentligen förstör mitt humör.
I Torsdags var hon lite svullen i vänster inte så farligt men litegrann.
Upptäckte att hon hade lite mugg på vänster ben och började behandla därefter och valde att avvakta. I fredags var det värre och i Lördags var benet kokhett och väldigt väldigt svullet.
Ringde då efter dejour veterinär som kom ut och kollade.
Fick då antibiotika utskriven och blev sagd att avvakta till måndag och ringa in till kliniken för att vi skulle åka in och röntga för att utesluta senskada. Möjligtvis så kan det vara att hon stigit snett i hagen när hon busat runt eller så har hon fått en bakterieinfektion?
Idag var det mycket bättre och hon haltar inte längre men ringde endå till kliniken så att vi får åka in och röntga på Fredag om vi vill..
Hoppas ju på att vi skall få ringa och avboka besöket men känns endå bra att ha en tid. Suck hatar när hästarna inte är på topp!!

Bonusbilder på dom lyckliga barnen..
Som ännu tror att livet är en dans på rosor. S
om gläds över bären som växer på buskarna och vattenpölen som finns under presenningen.
Som gillar att titta på när sanden rinner mellan tårna och tycker att en nappflaska är det godaste som finns.. oj vad jag önskar att ni aldrig skall behöva ha större bekymmer än så :)











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar