fredag 25 september 2015

Morgonstund har guld i mund

Hej Bloggen!

Hela gårdagen hade jag hunnit planera att jag skulle rida båda hästarna.
Redan på Onsdagen hade jag bestämt detta och på torsdagsmorgon var jag ännu mera övertygad. Dock hade vi en del ärenden som behövde uträttas innan bland annat så skulle Gubben en sväng via jobbet och så behövde vi handla samt att vi behövde fixa det sista innan golvet i stallet skall kunna gjutas.
Timmarna flög iväg och det som skulle ta snabbt tog allt längre, regnet började spilla ner mörkret smög sig på och likaså gjorde mitt positiva humör.
När kvällen kom var jag sur som en citron och att rida i mörker och regn lockade inte alls.
Beslöt mig då för att ge hästarna vilodag igår och satte klockan på 7 imorse.
Även om det gick trögt att stiga upp så var det med stor belåtenhet och med ett leende på läpparna jag sedan satt i sadeln.
Breeze var pigg och energisk och allt flöt på som det skulle.
Nu senare så är jag på bra humör och inget kan göra mig sur och tvär idag tror jag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar