torsdag 14 januari 2016

Plattfotad

God eftermiddag!

Dit for denna dag i ett enda huj och det känns som om jag fått ingenting gjort. Det ända som jag egentligen har hunnit uträtta idag är att jag och storebror var en sväng till fysioterapeuten. Vi lider av plattfot i både mitt och gubbens släkte och den äldre av våra pojkar tycks också ha ärvt denna gen. Han går därför väldigt mycket på hålfoten och skall nu få pröva ha stödsandaler inomhus för att se om fötterna vill räta på sig litegrann.
Vi slapp till en bra fysioterapeut som var vänlig och trevlig med barn.
Hon lät honom få den tid han behövde så att blygheten släppte och efter det så sprang han glatt på i gympasalen och visade gärna upp sina fötter
Det blev en betydligt bättre upplevelse än den gången vi skulle första gången till tandhygienisten. Denne var tyvärr inte alls barnanpassad och skulle in och gräva i munnen med våld med det samma. Jättetråkigt om jag får säga min egna åsikt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar