söndag 21 februari 2016

På tapeten

Hej och hå!

Dit for denna helg i ett enda huj och den har minsann gått i hästens tecken.
I Fredags stod det tandläkare på schema för både Pirayan och Breeze.
Det var duktiga Mirka från Equi hammas som kom ut igen och hon får 10 + som vanligt över hur skicklig hon är.
Breezes tänder är nu uppredda och hon behöver inte åka på något återbesök på ett halv år. Pirayan hade dock en hel del skavanker som behövde åtgärdas och behöver få flera behandlingar.

Igår var vi iväg på hoppträning för Laura Erkkola.
W red Breeze som vanligt och det går bättre och bättre.
Temat igår var special hinder och Breeze skötte den nya uppgiften med bravur.
Hon hoppade vattenmatta, våghinder stockar och allt möjligt olika konstigheter. Jätteroligt verkligen.
Sen på eftermiddagen så for jag iväg och kolla på Mia Kainulainen träningar och även det var nyttigt och uppfräschande.
Fick en del nya aha upplevelser som jag skall försöka minnas att ha i bakhuvudet när man tar upp ridningen igen och gillar att hon var så jättebra att förklara steg för steg för steg så att man verkligen förstod vad hon menade och ville få fram.
Jätteintressant med biomekanik tycker jag men ack så tungt för hjärnan.
Så mycket enklare att bara gasa runt i skogen och låta hästen gå som den vill..
Sen idag så for jag igen på Mia Kainulainen träningar och titta, precis lika intressant idag igen och jag hade gärna stannat och sett alla ryttare.
Dock hade jag hovslagaren ut klockan 10 och då skulle alla 3 hästar verkas.
Nu skall jag inta soffläge en stund och bara vila medans barnen sover!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar