onsdag 11 maj 2016

Skjuter upp mina planer

Godkväll!

Idag var då första dagen som jag skulle börja ta det lite lugnare... trodde jag..
Dock kom jag på den brillianta ide´n att mellan höladan och maskinhallen finns ett mellanrum som vore perfekt som vindskydd åt hästarna och då kunde man förlänga hagen därifrån och göra nya beten där istället..
Detta betyder alltså att beteshagen behöver flyttas och vindskyddet behöver tömmas eftersom där finns ett hel års ved som behöver klyvas och staplas in i vedlidret.
Så sagt och gjort var det bara att skrida till verket.
Gubben började klyva ved och jag började stapla in tillsammans med min gode vän M.
Teamwork kallas det och ack så effektiva var vi.
Imorgon lär vi få fortsätta eftersom vi inte han bli klar idag..
Sen är det bara att börja plocka ner nuvarande beteshagen och slå ner stolpar igen.
Den uppgiften tror jag dock jag får skippa i år.
Jag får vara stolpihållare och trådsättare istället.
Jag tror att det kommer att bli hur bra som helst när det är färdigt och hästarna kommer att kunna sova ute stor del av sommaren! Samt att de kommer att vara hemma oh vara lätta att ha under uppsikt.
Sen blir det bra när Meciliah fölar också att kunna ha hagarna bredvid varandra.

Jag konstaterade idag att det är sjukt hur bra man kan må fastän man är i v 38. Jag tror att det beror på att det varit mera strul med de andra graviditeterna så nu när jag mår bra och faktiskt kan och orkar göra saker så kan jag helt enkelt inte låta bli.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar