tisdag 25 oktober 2016

Tålamod min vän, tålamod

Hej!

Mina teknikprylar krånglar och tro mg när det kommer till sådana prylar är jag inte den som klagar i första taget.
Mitt mobilnät har gett upp, det lyser konstant ett e i rutan och snabbheten på nätet är däremed noll.
Min dator har lyckats radera google chrome och eftersom jag alltid delar nätet från telefonen till datorn så betyder det att jag inte orkat ladda ner något nytt. jag använder därför Internet Explorer från stenåldern och tro mig när jag säger att det inte är någon fröjd.
Så just nu så tränas mitt tålamod till max, allt jag vill göra med mobilen eller datan så tar milt sagt en evighet.
Snabba saker som att logga i på Facebook tar fem minuter om det ens går så pass snabbt. Att ladda upp en bild tar 10 minuter.
Detta långsamma spektakel gör också att jag drar mig för att göra saker som betala räkningar och annat viktigt, just eftersom det tar en evighet! Suck och stön! Helst av allt vill jag bara slänga både datorn och telefonen i golvet eller väggen så hårt jag bara kan men livet har lärt mig att det inte lönar sig.
Mitt tålamod prövas även på andra fronter.
Att inte ha någon annan häst att rida än gammeltanten är minst sagt påfrestande för mina redan söndertrasade nerver.
Nog för att jag älskar gammeltanten över allt annat men lite mindre strul vore tacksamt nu!
Imorgon åker vi på återbesök med Meciliah för att se hur muskeln mår.
Hoppas på förbättring och att vi så småningom kan köra igång med ridningen igen!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar