fredag 18 november 2016

Nya tag!

God eftermiddag!

Gubben har handlat, tvättat och diskat och barnen sover.
Jag har hunnit sitta och stirra i taket en bra stund och just varit ute med hästarna och nu känner jag mig laddad igen och kanske orkar plocka fram dammsugaren när de vaknar
Tack Gode Gud att jag har en man som ofta hjälper till i hemmet säger jag bara!
Jag är så fruktansvärt tacksam att vi har varandra och jag måste säga att jag inte förstår hur ensamstående föräldrar orkar och klarar sig.
Det är beundransvärt!
Ikväll blir det Pizza och America besök "va e nu betär än he"?
Pizzan har jag gjort enkelt för mig och köpt färdiga bottnar och alla ingredienser färdiga, praktiskt, smidigt och tidsbesparande!

Hästarna uppförde sig lite sisådär idag. De var spända och på tårna.
Meciliah var okoncentrerad och Marilyn var vild och härjade, frustade och blåste och sprang i vägen för oss hela tiden. Fick nog sist och slutligen inte så mycket vettigt gjort med dom två, med de slapp ju ut och röra på sig lite ialla fall.
Breeze var rädd för vedklyvaren som var i full gång och funderade mest när det var hennes tur att bli till kaffeved.
Dock hörde hon endå på mig och flippade inte ut, sökte tryggheten hos mig och det var ju bra!
Vi höll till där runt och övade oss på ljudet och på att endå kunna göra lite övningar och inte bara stirra på det farliga farliga monstret.
Det kan ju inte gå som på strömsö varje dag när man har med levande djur att göra.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar