måndag 19 december 2016

Inte alltid som på strömsö

Hej!

Bakom varje bild så ka det ju också finnas ett par misslyckade eller så att säga 100 misslyckade.
Jag knäpper alltid många bilder när jag knäpper för att förhoppningsvis i alla fall få någon/några bilder som är bra.
Jag försökte få till lite fina julkort av hästarna häromdagen och det var minsann lättare sagt än gjort.
Om de inte blundade så gick de iväg, flyttade sig eller så såg de bara allmänt oengagerade ut.
Såg de fina ut så var jag på annat ställe med kameran eller så blev de suddiga.
Så kan det vara ibland, det är en värdslig sak.
Droppen blev när jag kom på den geniala iden att sätta på ett hästgnägg för att få Breeze lite mer alert och hon blev helt ifrån sig när hon inte såg hästen som ropade på henne att hon satte svansen på ryggen och drog iväg ut på åkern och sen på vägen för att hitta sin nyfunna friare :D
Så kan det gå roligt hade vi i alla fall sålänge vi knäppte och höll på och det är ju huvudsaken.

Hästarna hade en ganska lugn vecka i förra veckan.
Det blev mest promenader, men det är inte så illa det heller.
Skönt för dom att också få ladda lite batterier och ha lite halvfart.
Även Marilyn slapp ut på en promenad och det var välbehövligt.
Länge sedan hon har behövt uppföra sig ute på vägarna och det blev en del dansande och testande om huruvida man skall gå fint i koppel eller inte :)














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar