onsdag 14 december 2016

Snögalopp på en glad häst

Hej!

Lillasyster ringde igår och frågade om jag ville komma och fota henne och Pirayan och det ville jag så gärna!
Vi tog med honom till snötäckta ängen och där hoppade hon upp och red lite.
Pirayan rids just nu på ett cavemore. det är typ som ett hackamore men har ringar på nosen så att man kan rida med kapson också och man har dubblatyglar.
Vi har stora problem med att hitta ett bett som han trivs med.
Han visar tydligt när man kommer med bettet att det här tycker han inte om.
Han blir negativt inställd och försöker slippa undan.
Rider man bettlöst några dagar så blir han sitt gamla glada igen.
Vi har testat olika bett men det är samma resultat med varje och då har vi endå testat rida flera gånger med dem.
Nåja hur som haver så red de runt på åkern och jag föreslog att de skulle ta en galopp.
Njaäääää sa Jenny, jag tror inte att han orkar .  Jag skrattade lite för mig själv och sa att jag tror nog han fixar det och Jenny gav lite tveksamt med sig.
Bilderna får tala för sig själva om han orkade galoppera eller inte :D









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar