torsdag 20 juli 2017

EEEEEEMIIIIIIIIL

Hej!

Du farfar du behöer nog köpa ny olja säger mellersta sonen glatt när Farfar kommer in med en tom oljekagge och ser frågande ut.
Vet du farfar din olja är helt slut säger han sedan, den har jag använt till min traktor vill du se var jag tankat svarar han lika oskyldigt med ett leende på läpparna.
Glatt traskar han ut och visar farfar var han hällt ut otaliga litrar med växellådsolja över en buske. Hur en lite 2 årig pojke lyckas släpa oljedunkar ur garaget och få upp korkar som är fastskruvade är en bra fråga, men en sådan är vår lilla Ismael.

Pappa Pappa nu har jag stängt av alla frysar konstaterar han glatt en dag under den dagliga utflykten till närbutiken, du har vad?
Jaa nu har jag tryckt av alla frysarna på knappen proklamerar han glatt och mycket väl det har han hunnit med i förbifarten när vi gått förbi.
Hädanefter dubbelkollar vi alltid frysarna innan vi lämnar en butik eftersom han hittills ett 20 tal gånger lyckats få dem avstängda och snabbt går det dessutom.

Jag har just matat fåren jag säger sonen glatt nr han en eftermiddag kommer ut ur fårhuset, jag har matat dem med avanten.. Ja ja vad roligt säger jag bara.. Du vet mamma fåren måste ju få mat.. Joo det är nog viktigt att fåren får mat svarar jag.. Senare samma kväll när jag ska mata hästarna går jag in i fårhuset för att hämta hö och hör att avanten är igång.
Då har sonen tidigare på dagen vridit på huvudströmbrytaren och startat den men inte fått den avstängd. Tack och lov har han inte kört iväg.

Livet blir aldrig tråkigt md våran Ismael


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar