onsdag 27 november 2013

Dagens dilemma

Hej!

Det finns en sak som jag verkligen funderar på och det är barnvaccination. 
Jag har ju växt upp i ett samhälle där alla är vaccinerade, jag har aldrig ens tänkt tanken att man inte skulle vaccinera sig. Måste ärligt säga att jag aldrig ens tänkt tanken att vaccination skulle kunna vara skadligt. 
Nu vet jag plötsligt inte längre vad jag tror och tänker. Plötsligt har folk börjat publicera artiklar om att vaccinationer ger enorma biverkningar att det är livsfarligt att vaccinera sig att det värsta man kan göra är att vaccinera sig själv och sina barn. 
Givetvis blir man ju då nyfiken och vill ta reda på mera. Nu har jag läst en massa olika artiklar och forskningar och jag blir inte klokare. Jag har funderat med olika människor och precis alla säger olika.
Nu är jag istället livrädd för att göra fel. Jag har ingen som hellst aning om vad som är rätt. 
Allt jag vill är ju att mitt  barn ska få växa upp och vara frisk. Jag vill ju absolut inte att han ska få någon av de sjukdomar som man vaccinerar mot, jag vill inte att han ska få stelkramp, polio eller mässling, men jag vill inte heller att han ska få någon av de biverkningar som står på vaccinationsbipackssedeln
Om jag låter bli att vaccinera honom och han blir sjuk i någon av de sjukdomar som det finns vacciner mot så kommer jag ju aldrig att sluta anklaga mig själv. Om jag istället vaccinerar honom och han får någon allvarlig biverkning så kan jag ju inte heller förlåta mig själv för jag visste ju egentligen att jag inte borde. 
Så just nu har jag ingen aning om vad jag ska göra, jag skjuter upp det så länge jag bara kan..

// Annelie

2 kommentarer:

  1. Som att välja mellan pest och kolera

    SvaraRadera
  2. Skjut upp så länge du är osäker på vad du ska välja, det gjorde jag, och sen så förblev barnen ovaccinerade. Och nu är jag stark i mitt beslut och vågar stå för det vi valt. /Mikaela

    SvaraRadera