söndag 22 december 2013

En rejäl julfest

Godmorgon världen!

Imorse vaknade jag upp med grus i ögonen, konstaterade för mig själv att jag nog börjar bli gammal och inte ska vara uppe allt för sent på kvällarna, men oj vad roligt vi hade det.
Vi hade bjudit hem lite folk igår kväll och firade på samma gång en födelsedag.
Folk kom hit med ett gott humör och med tomteluvor på huvudet, folk kom och gick och jag tror att dom flesta hade väldigt roligt. Åtminstone jag hade det.
Det var väldigt trevligt att träffa människor man inte sett på länge. Alla var sig själva och uppförde sig som de brukar. Som vanligt var det någon som tappade bort någonting, någon som spillde någonting , någon som ville spela musik högt och någon som blev trött. Vi hade ordnat knytkalas så det blev massor med gott att äta. Jag och en kompis hade bakat en Svällcheesecake som blev helt otroligt god och väldigt ohälsosam.
Sen morgonen efter vaknar man till ett ordentligt kaos, funderar varför man ens städade innan alla kommen konstaterar att det var det värt. Speciellt när gubben har hunnit städa undan det värsta medan jag låg och sov :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar