lördag 28 december 2013

Ensam är inte stark

Hej!

Ville bara påminna er om att komma ihåg att hålla kontakt med vänner som står er nära.
Än en gång har jag fått bekräftat hur oerhört viktigt det är att man ser sina medmänniskor.
Det gör ont när jag får höra om människor som lämnats på sidan om och som känner sig bortglömda och oälskade. Jag får dåligt samvete när jag vet med mig själv att jag inte alltid är den personen som söker kontakt utan jag bara tänker att jag borde ringa och sen så glömmer jag bort det.
Att bara finnas där vid någons sida när de mår dåligt, att bara låta dom prata eller att göra nånting helt annat för att de ska få umgås med något annat än sina egna tankar.
Att bara ringa och höra hur någon har det eller fråga om de vill hänga med ut en kväll, såna saker kan betyda så otroligt mycket.
En sak som jag också har lärt mig är att man inte är stark om man inte vågar visa sig svag.
Människor kommer inte att se ner på en fastän man öppnar upp sig och erkänner att allting inte är hundra procent bra. Ofta vågar människor öppna upp sig åt en om man visar att man själv inte är perfekt. Ibland är det bra att våga fråga: hur mår du? Att fråga flera gånger för första gången kommer svaret antagligen att vara bra men så småningom kanske svaret ändrar lite.. här var då dagens svammel ala Annelie


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar