fredag 27 december 2013

Grattis brorsan

Hej igen!

Kom just på att jag har ju totalt glömt bort att berätta för er den glada nyheten som vi fick ta del av på julaftonen. Lillebror F och hans underbara flickvän A. hade förlovat sig.
Tänk vad tiden går fort jag minns ju hur bra som helst dagen när mamma kom hem med honom från bb, dagen när jag fyllde tre år. Min moster hade suttit barnvakt åt oss och jag och min syster hade fått varsin kratta. Min kratta var grön och syrrans var gul. När de kom hem med honom från bb så ville lillsyrran visa upp sin kratta för mamma och slog i misstag lillbrorsan i huvudet. Jag minns också när han just hade lärt sig att gå och var så otroligt kvick i benen, han ramlade och slog sig mest hela tiden. En gång jag också minns är när vi var ute på barnvagnspromenad tillsammans med mamma, lillsyrran vinglade ut på vägen och mamma måste få tag på henne, då åkte barnvagnen ner i diket och grannen fick komma och hjälpa oss att få upp honom.  Nu är han plötsligt tjugo år gammal två huvuden längre än mig och förlovad- Stort Grattis till er båda.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar