lördag 21 december 2013

Lätthanterliga familjehästar

Ciao!

Vilken är er favorithästras, berätta gärna :)?
Som ni alla säkert kan gissa eller vet så älskar jag det arabiska fullblodet.
Jag ångrar aldrig att jag köpte min första och de vi har nu kommer definitivt inte att bli de sista.
Våra araber har alltid varit väldigt bra med barn, dom är väldigt snälla och försiktiga varelser och otroligt lätta att hantera.
Dom älskar människor och att få vara i centrum, de blir som riktiga familjemedlemmar.
Det jag tycker är bra med dom är att dom inte drar iväg med barnen och gärna följer med in för att bli pysslade med. Åtminstone mina syskon har fått lära sig att inte slita och dra i hästarna tack vare dem och att rida med fina och mjuka hjälper.
Det tycker jag är så viktigt. Jag vill ha mjuka och följsamma hästar.
Det är många som har lärt sig att hästar inte är farliga otrevliga djur tack vare våra snälla hästar, flera har också lärt sig rida på dom utan problem.
Sen är det ju roligt att dom kan tagga till med mera erfarna ryttare och ha hur mycket energi och go i sig som helst. Dom tackar inte nej till mils långa terrängturer eller dressyr och hopp träning på ridplanen.
Det är lite som om dom skulle ha en on/off knapp ibland.. Vill man ha fart och fläkt så ställer de gladeligen upp, men sekunden efter så kan de tagga ner och stå stilla och bli ompysslade.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar