lördag 21 december 2013

Till en bankmans förskräckelse

Godmorgon!

Tänkte jag skulle berätta för er om gårdagens bankbesök. Jag hade väldigt bråttom när jag skulle iväg till banken och drog bara på mig mina feelisjeans och en gammal jacka samt en mössa.

Jag: Hej jag skulle vilja betala några räkningar
bankgubben: Okej det var väldigt många räkningar du har ska jag sätta dom på betalningstjänst
jag: nej jag vill helst betala dom genast
bankgubben: men har du nog tillräckligt med pengar på kontot för det
jag: jo det har jag nog
bankgubben: jag skulle nog rekommendera att du sätter dom på betalningstjänst i alla fall
jag: hmm men hyrorna vill jag betala nu genast
bankgubben: ja om du har pengar för dem så.. men det andra ska du nog spara..
jag: hmm okej då..
bankmannen: har du nog råd att betala så mycket hyra för en häst
jag: det gäller att prioritera rätt
bankgubben: fast nu när du satt räkningarna på betalningtjänst så måste du se till att det finns pengar på kontot annars så får du ju betalningspåminnelser
jag: Det finns nog pengar på kontot.
bankgubben: det får vi ju se när månaden är slut


håhåjaaa tydligen så ska man nog klä upp sig när man åker till banken.

1 kommentar:

  1. Men hallåå! ;) har firi in me joggare några gang å å di har no skåda na liti, men int kan man ju klä upp se i festblåso för at fara ti banken. ;)

    SvaraRadera