måndag 23 december 2013

Pinsamma mästerverk man åstadkommit som barn

God Jul!

Så var juldekorationerna fram plockade och vi kan konstatera att jag som barn inte var särskilt konstnärligt lagd. Sneda och vinda och med udda färger så ser mina mästerverk från förr ut.
Hur som haver så får de pryda vårt hem i sällskap av gubbens mästerverk som är betydligt mera välgjorda.
Fulast av alla saker jag någonsin gjort är nog min gröna jultomeflicka. Jag minns så väl att jag som sexåring inte ville vara som alla andra och göra en traditionell röd och söt tomte, så därför gjorde jag min grön.. Gröna flätor och gröna kläder så ser hon ut, någon fick tydligen övertala mig att i alla fall sätta röda band i den stackars tomtens hår..
Denna flicka ska jag nog spara för evigt så jag alltid minns att man inte behöver följa strömmen och vara lika som alla andra.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar