onsdag 25 december 2013

precis som jag vill ha det

Hej!

Hoppas ni alla haft en riktigt lugn och fridfull jul. Det har i alla fall jag haft det och idag så fortsätter vårt julfirande i nästa hus.
Tänkte bara hastigt dela med mig av lite bilder från gårdagens ridhuspass med lillprinsessan.
Vi hade egentligen tänkt att hon skulle få springa och busa av sig eftersom hon var väldigt pigg när jag hämtade henne från hagen.. men när vi väl släppte lös henne i ridhuset så märkte jag att idag är en dag när man ska ta vara på tiden och bygga på samarbetet istället.
Hon var så lugn mjuk och fin. Följde mig löst varje steg jag tog, hängde med i hastiga svängar till höger och vänster och tyckte det var så roligt att leka följa John. Jag sitter fortfarande med ett leende på läpparna. Det är precis så här jag vill ha det, jag vill att hästarna ska välja att frivilligt följa fastän de är fria utan grimma och grimskaft. Det är en häftig känsla när man vet att man har en häst som kommer i full galopp bakom en och som tvärnitar så fort man bromsar in och som sen genast är med på noterna att fortsätta frammåt om man ber om det.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar