onsdag 25 december 2013

Nytt hälsosamt år 2014

Rap Rap!

Nu sitter man här igen då med julskinka och choklad långt upp i halsen, tänker för mig själv att jag aldrig mera ska utsätta mig själv för denna matkoma och vet att man ännu har två kalas till som väntar i morgon..
Usch man får ångest när man tänker på hur mycket onödigt man stoppat i munnen under denna helg och man känner sig obekväm i sin egen kropp. Tänk att man kan vara så mätt att man knappt kan röra sig.
Jag har nu bestämt mig för att nu ska sockret bort ur mitt liv, nu räcker det med alla sötsaker, jag vill få bort detta beroende.
Hur det kommer att gå är ju en sak, men man kan ju alltid försöka. Någon fanatiker tänker jag inte bli men lite hälsosammare än så här måste väl även jag klara av att leva.
Andra mål jag har för nästa år är att vi ska försöka börja äta mera ekologiskt och stoppa i oss mindre tillsatsämnen. Mera naturprodukter ska också testas. Jag önskar mig själv lycka till och ifall ni ser mig äta något onyttigt kan ni tala om för mig att jag lovat att detta inte skulle ske :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar