onsdag 18 december 2013

Ridklubbens julshow

Hej bloggen!

Jag berättade ju för er att vi skulle åka på julshow igår till stall kvarnbacken.
Jag måste säga att jag tycker Esse-ryttare är en sjukt bra förening som ordnar många roliga saker för sina medlemmar.
Stallgänget hade komponerat ihop ett stämningsfullt levande julprogram med Josef och Maria som kom inridande och med änglar, herdar och hela köret.
Sen hade de ordnat shettisuppvisning med duktiga ponnyer och ägare som är ute och gör reklam för föreningen och för denna mångsidiga ras.
Flera kadriljuppvisningar bjöds det också på och det är alltid lika roligt att se.
Lucia kom indragandes av en söt svart ponny och det bjöds på solosång.
Stallet bjöd på glögg och pepparkakor och det blev en riktigt trevlig kväll  och man fick julstämning med sig hem.
Jag kan bjuda på några bilder som jag stjäl av lillasyster J.






2 kommentarer:

  1. ponnin framför kärran är ju så söööt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Viss är den.. alla borde få ha en shettis :)

      Radera