fredag 27 december 2013

Skönt med vardag

Goddag!

Nu njuter vi som bäst av att bara vara. Alla kalas är undanstökade och julmaten är äntligen slut. Idag har vi bestämt oss för att stressa så lite som möjligt, jag fick ta en lång sovmorgon, den längsta sedan lillgrabben föddes. Jag vågar nästan inte ens erkänna för mig själv att jag faktiskt sov till klockan elva i morse.. Helt sjuk känsla av att vara helt utvilad.
Vi for in till stan en kort stund efter att jag vaknat för att handla och eftersom vi har tänkt börja testa lite ekologiska saker hemma nu så passade vi på att shoppa litegrann.
Först på min lista stod shampo och balsam, det skall bli intressant att se om det fungerar har ingen erfarenhet sen tidigare så vi får se nu.
Jag och gubben har börjat använda fluorfritt tandkräm också.. Ännu har våra tänder i alla fall inte ruttnat bort, men vi får ju se hur det ser ut i framtiden.
Gamla huskurer är något jag också skulle vilja lära mig mera om, vi funderade lite med gubbens farmor och farfar i helgen va de använde för knep vid vanliga sjukdomar förr och det var riktigt intressant att höra hur de kurerade sig.

Bestämde mig för att skippa mellandagsrean i år. Hela min garderob är fylld med kläder och allt ryms inte ens in, så innan jag får köpa nya kläder så måste jag rensa ut lite. Just att rensa garderoben är jag helt världelös på. Det finns så många klädplagg där som jag kan behöva någongång..

Trollprinsessan har fått ha några dagar ledigt. Det tar hon ingen skada av, nu efter nyår ska vi så småningom börja förbereda för inkörning, vi börjar med tömkörning och så får vi se sen vart det leder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar