onsdag 1 januari 2014

Gårdagens happenings

Godmorgon alla sömntutor!

Här hos oss har vi inte tid att sova länge på mornarna trots att det nya året firades med pompa och ståt i vänners lag. Lillgrabben har varit vaken ett par timmar redan och jag har rejälrt med grus i ögonen, men det är sånt man får ta när man vill vara uppe sent på kvällarna.
Hur som helst så hade vi en riktigt bra kväll igår, åt god middag och umgicks med kära vänner, precis som det ska vara. Vi hade inga mästerverk till raketer men några små bollrör och gröna kulor fick vi se i alla fall. Jag får dock inse fakta att jag börjar bli gammal och inte orkar vara uppe hela natten och ändå vara utvilad på morgonen längre, skämt åsido men att vara vaken flera gånger per natt varje natt tär lite på krafterna så har jag chansen vill jag gärna sova, tråkigt men sant.

Hästarna fick sig en promenad igår också. Tänk nu räknas Lillprinsessan som två år Pirayan blir fyra år och gammeltanten Mellizza blir hela tjugo år. Helt otroligt vad snabbt tiden går. I alla fall som sagt så blev det en promenad för lillprinsessans del tillsammans med dom lite äldre damerna Ockra och Bonita som förövrigt inte är så gamla heller. Flickorna skötte sig suvränt dom tycker det är slönt att få komma ut i skogen. Meciliah fick öva sig på att gå sist i ledet vilket hon tydligt visar att hon INTE vill göra.  Då åker hennes öron bakåt och hon går och surar för sig själv. Hon klarar i alla fall av att behärska sig så efter en stund är det lika roligt igen. Fast får hon själv välja så ska det gå undan när man är ute på promenad, racerskritt erbjuder hon väldigt gärna på :)
Sen när vi kom tillbaka blev det KeyjJys tur igen. Lillasyster red och jag höll i snöret. Stoltare häst fick man leta efter sen när han började förstå vad vi ville att han skulle göra. hade han fått bestämma sin belöning själv så hade det nog varit ett par kilo morötter.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar