onsdag 29 januari 2014

Kanske man borde ta o skaffa sig en ko

Hej!

Den roligaste kohändelsen jag någongång varit med om var när min lillasyster ringde mig mitt i natten och sa. Jag vet inte om jag drömmer men jag tror det springer en ko mitt på landsvägen. hahaha sa jag då och trodde att hon skämtade, tills hon än en gång sa samma sak och konstaterade att det visst var en ko. Vad ska jag göra frågade hon, och jag visste inte vad jag skulle svara men sa att jag kunde hoppa i bilen och komma dit. Sagt och gjort och visst var det en ko som traskade där på vägen. Vi parkerade bilen lite närmare, men då  blev kon rädd för något tvärvände och sprang in i bilen, då vände den igen och satte av i fullgalopp mot en långtradare som hastigt försökte bromsa och väja. Kon klarade sig än en gång och Vi funderade om vi borde ta fast den. Som tur var så hade vi en grimma i bilen, jag försökte försiktigt närma mig kon men den var lite skeptisk. Även jag var lite skeptisk, jag vet absolut ingenting om kor och hur de fungerar. Tillslut fick jag den mutad med lite gräs och lurade på den grimman. Då hade vi bara några problem kvar att lösa, hur lär man en ko att gå i grimma och vart skall man ta vägen med en bortsprungen ko. Slutligen traskade vi runt med kossan i band och letade efter bondgårdar som hade ut kor om nätterna och slutligen efter ett par timmars letande så hittade kossan hem


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar