fredag 31 januari 2014

Snurrig i skallen

Hej!

Smällde just in två panadol och ber en kort bön att jag inte håller på att få feber. Vaknade upp med huvudvärk i morse och nu snurrar huvudet på så jag är aldeles yr i skallen. Jag har verkligen ingen lust eller tid med att bli sjuk sådär lagom till helgen. Jag hatar att vara sjuk och ligga stilla, jag har ingen tid eller ro att göra såna saker. Vi får hoppas att jag bara inbillar mig och klarar mig undan, trots att lillebror kan ha smittat mig. Nåja så länge lillgrabben hålls frisk så är det ju inte hela världen. Tips på hemlagade friskhetskurer får ni gärna ge mig.

Jag kan kort berätta om gårdagens pass med Meciliah, tog ut henne på ridplanen och gick igenom grundläggande saker som att stanna när jag stannar och flytta undan för tryck. Lätt som en plätt egentligen, men som den fartdåre med många järn i elden  hon är så kan det vara väldigt svårt att hålla fokus på matte hela tiden. Det kan vara jobbigt att stå stilla och vänta tills matte säger varsågod. Hon håller på att finna sin plats i flocken nu också så jag märker at hon även testar mig och ser om hon kan få mig att flytta på mig istället. Så övningarna var väldigt nyttiga. Introducerade även varvbyte åt henne, samt tränade på att hon skall lyssna på signaler även när hon är en bit bort. Passet gick sist och slutligen riktigt bra, så vi var båda nöjda. På tal om hästar så funderar jag på att ändra försäkring åt Meciliah, hon är bara grund/olycksfallsförsäkrad. Vad har ni för försäkringsbolag, har era försäkringar fungerat bra?







2 kommentarer:

  1. På den översta bilden tittar du bort (du har vänt ryggen till för att kolla in om hon tar kontakt) och Meciliah tittar bort. Spegling? På följande bild ligger människorna i princip som varandras spegelbilder! Fungerar djur och mänskor lika? :) H. Yvonne

    SvaraRadera