torsdag 30 januari 2014

Tumis kväll

Hej!

Igår kväll var det ju då igen dags för mig och gubben att få åka iväg på egen hand en liten stund. Vi hade ganska mycket som vi egentligen borde ha fixat dit hem så vi beslöt oss för att bara åka in till stan och handla och ordna lite saker. Lillgrabben skulle behöva en matstol och kylskåpet gapade tomt.
Först innan vi for och handla for vi till min favoritrestaurang i stan, nämligen Saigon, enligt mig så har de den godaste kinamaten i hela stan. Sen att personalen är sjukt trevlig så är ju också ett stort plus. En gång när Gubben hade glömt sina nycklar där en natt när han var ute med sina kompisar, hade dom hållit upp dörrarna flera timmar efter stängningsdags bara ifall någon skulle komma för att hämta dem. Sen när vi kom nästa dag så berättade de att de hade varit oroliga för att den som tappat bort sina nycklar inte skulle kunna ta sig hem från stan och att dom suttit uppe och väntat. Det tyckte jag var väldigt snällt av dom. Sen att dom minns vad man gillar för mat tycker jag också är roligt.
Efter maten så for vi iväg och handla samt leta barnmatstol, vi hittade ingen bra stol så vi får leta vidare. Under tiden som vi handlade kom vi på att gubben aldrig varit på ett cafe, så då bestämde jag mig för att nu skulle han få sitt första cafebesök. Gott och ohälsosamt blev det.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar