måndag 24 februari 2014

Formsvacka

Hej och hå!

Detta var då dagen när jag skulle börja träna igen efter min envisa förkylning.
Gubben och jag har kommit överens om att nu får det vara slut på dom lata dagarna och istället för att ligga framför Tvn på kvällarna så skall vi göra något aktivt istället.
 Har man en gång sagt något så är det lika bra att förverkliga det så mycket sammanbitet bet jag i det sura äpplet och snörade på mig joggingskorna.
Seriöst pust och stön jag har aldrig varit med om ett tyngre joggingpass. Jag trodde helt oskojat att jag skulle kola vippen på stället där jag försökte släpa mig fram.
Dålig kondition visste jag ju redan från förr att jag hade men att det var så här usligt så hade jag inte ens kunnat drömma om.
Nåja med mycket möda och stort besvär så kom jag mig ut på en runda, vi får hoppas att det år lite lättare nästa gång.
Som belöning för att jag var så duktig har jag nu slevat i mig en tallrik risgrynsgröt med socker och kanel på. allt för hälsosam kan man ju endå inte bli på en gång :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar