tisdag 25 februari 2014

Oväntade utgifter

Hej!

Gissa om jag blev förvånad när det damp ner en veterinärräkning på över 200 euro i vår brevlåda idag. Hur jag än försökte fundera ut om jag hade haft ut veterinären någon gång i februari så kunde jag inte komma på när det skulle ha varit. När jag tillslut lusläste fakturan så såg jag att datumet på räkningen var från 17.7.2013 så kom jag på vad det var frågan om.
Meciliah var ju sjuk i mitten av Juli ifjol och först nu så kom räkningen.. Hmmm.. lite väl sent tycker jag.. Få se vad försäkringsbolaget säger om att få en räkning så här sent eller om jag får ta och betala hela kalaset själv..
Nåja idag har vi hur som helst haft fullt upp. Vi började dagen med att ta en lång promenad med morsan och lillebror samt min nyrakade cockerspaniel Mira som ser ut som en sumpråtta för tillfället. Hundskrället är egentligen mycket finare när hon har lång välskött päls men hon är en sån smutsgris som vill bada och gräva i alla diken så hon får vara nakenhund i stället. så mycket energi som den hunden har kan amn inte tro att hon fyller 11 år i Maj.
Sen när vi kom hem från promenade for jag och lillsyrran till stallet för att fota hästarna. Jag skall se om jag hinner få tag på bilderna någon dag så får ni ocå se.
Pållarna var förövrigt lediga idag. lilltrollet hade badat i lera och var smutsig som en gris. Det har kommit två nya ponnyer till flocken nu igen och Meciliah ser det som sin uppgift att mopsa upp sig och försöka bestämma.
Nu har vi ( Jag) städat hela lägenheten och tvättmaskinen är i full gång den oxå så tvättberget minskar sakta men säkert. Nu har jag då minsann samlat hemmafrupoäng för hela slanten :D











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar