fredag 28 februari 2014

Tala sanning

Hej och hopp!

Oj vad skönt det är med fredag! Jag har tillbringat hela dagen i Esse tillsammans med hela familjen Sulkakoski som har sportlov.
Lillgrabben trivs så bra att vara där på dagarna eftersom det alltid är liv och rörelse där.

Lillsyrran och jag for iväg en stund till stallet nu på eftermiddagen.
Vi släppte lös KeyJey och Meciliah för att de skulle få busa tillsammans och jag kan lova er att de hade skoj. Några hinder fanns färdigt upp också så på samma gång blev det en spontan löshoppning för dom två.
Igår var vi också ut med KeyJey på en terrängpromenad och han skötte sig suveränt även då. han har en sån härlig personlighet den hästen att man kan inget annat än tycka om honom.

Igår blev det en hel del motionerande också eftersom jag han ut på två löprundor en planerad och en spontan tillsammans med en kompis och svärfar. Härligt såoch jag kände mig duktig. Dagens mål är att försöka lura med gubben ut när han kommer hem från jobbet.

Dagens största irritationsmoment är oärliga människor. Varför skall man ljuga och hålla på, fiffla och fuska med sanningar och allt möjligt. Varför inte bara säga som det är istället och vara ärliga för en gångs skull så skulle många problem lösas. Det finns ju ett talesätt som säger ärlighet varar längst och det håller jag hårt på!

Trevlig helg alla

// Annelie











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar