fredag 28 februari 2014

Glömma och förlåta

Hej!

Jag fick en fråga om jag fortfarande är arg på de som mobbade och frös ut mig när jag var barn, tänkte att det är lika bra att jag tar upp det här så får alla veta hur det ligger till.
Svaret är nej jag är inte arg och jag har för länge sen förlåtit och gått vidare från allt som hänt.
Visst tänker jag på det ibland men det finns ingen ilska inblandad. Barn är barn och de vet många gånger inte vad de gör och fastän de skulle veta vad de gjort så vinner jag inget på att gå runt och vara arg och bitter.
Jag har istället lärt mig mycket om mig själv och om andra. Jag har lärt mig att älska människor för vem de är och att inte dömma andra efter utseende. Jag har också lärt mig mycket om mobbning, självkänsla och ätstörningar och allt möjligt annat som jag inte skulle veta annars, just därför ångrar jag inte vad jag gått igenom eftersom det har gjort mig till den jag är idag.
Så svaret på frågan är alltså att jag förlåtit och gått vidare men troligen aldrig kommer att glömma, jag önskar alla inblandade endast det bästa och ett riktigt gott liv:)

Nåja nog pratat om det. Hoppas ni alla har sovit gott inatt.Själv tycker jag att det är enormt skönt med helg, den skall jag försöka ta vara på så gott jag kan och umgås med människor som är viktiga för mig :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar