söndag 30 mars 2014

Farväl kära bil

Hej och hå!

Helt plötsligt så var man billös då. Vi har ju funderat på att så småningom sälja våran gröna volvo Doris och köpa en större bil. Eftersom lillebror var i behov av en ny bil så passade han på att köpa bort den innan vi ens hann lägga ut den på nätet. Lite sorgligt känns det allt men sen i slutändan så är det ju trots allt bara en bil och jag är säker på att vi kommer att hitta en ny ersättare så småningom. Tills vidare tills vi hittar en ny så tar vi kanske hondan Holger i bruk eftersom hans ägare inte behöver honom på några veckor.
Viktigaste kriteriet för mig när vi skaffar bil är att den skall vara tillräckligt stor och tillräckligt stark för att orka dra hästsläpet. Gubben har nämnt något om bensinsnål årsmodeller motorer comfort och lite annat smått och gott.

Igår var det ju klubbhoppning vid Kvarnbacken och jag for dit för att hejja på Mellizza. Arabprinsessan och hennes duktiga ryttarinna skötte sig superbra. Våghindret var tyvärr livsfarligt och åt troligen arabprinsessor trodde Mellizza och bjöd på en tvärnit där, men annars så flöt banorna på riktigt bra. Som jag sa igår så är jag lika nervös som då jag skall tävla när jag står bredvid på backen och hejjar. Jag kom på mig själv med att rida med i varje språng, jag kom till och med ihåg att andas i hörnen och när hon fick lite brottom..

Sen senare på kvällen så for vi en sväng till Kiisk och grilla korv. Vädret var ju ehlt supervarmt ännu igår kväll så det var riktigt mycigt att sitta där framför brasan.
Sen när vi kom hem kom  ën kompis samt hennes pojkvän hit på kvällste och sen efter det var det bara att söka efter nukkumatti





.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar