söndag 23 mars 2014

Vikthysteri

Hej!

Just nu tycks det råda total vikthysteri hos många. Beachsäsong 2014 here I come tycks vara mottot och den strävan man borde ha. Till och med på rådgivningen hos en liten bebis så är det livsviktigt att bebisen håller kurvan, vilken tur för lillgrabben då att han ligger exakt på tillväxtkurvan precis där han skall vara. Skämt åsido men helt seriöst så börjar jag bli lite småirriterad på all fokus som läggs på utseende. Vad smal du blivit oj vad fin du är när du gått ner så mycket i vikt. Är vikten det ända som räknas, det ända som gör att man är fin, det tycker inte jag i alla fall. Bara för att man är smal så behöver det inte betyda att man är lycklig. Endera är ma för tjock eller så är man för smal eller ve och fasa så är man aldeles för lagom aldrig är det bra och sällan är man nöjd, alltid finns det något att bättra på och alltid kommer folk att tycka olika. Åtminstone så har jag kommit fram till att jag vill inte bli omtyckt för att jag är smal, tjock eller mitt i mellan utan jag vill bli accepterad för den jag är och så tycker jag att alla borde få ha det. Sen så finns det ju måtta med allt, det är inte bra att vara sjukt överviktig, det mår ingen bra av och inte är det bra att vara anorektiskt smal heller men det är inte i vikten ens värde sitter :)
Det var denna söndags fundering det. nu skall jag chilla vidare på soffan och njuta av söndagen, hoppas ni alla får en riktigt bra dag.
Nu är Lillprinsessan förresten anmäld till utställningen i april YEJ bara att börja öva nu :)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar