lördag 22 mars 2014

En ponny är en häst i litet format

Hej och hopp!

Kom just tillbaka från en sväng till stallet. blev tillfrågad av en kompis om jag kunde komma och prova  ett hackamore på en av hennes ponnyer och det gjorde jag så gärna. Ponnyn i fråga är en absolut favorit hos mig, riktigt synd att hon inte är några storlekar större för hon är precis en sån häst som jag tycker om att rida. Lagom pigg, väldigt känslig och alert precis som jag vill ha det. Jag fick till och med äran att sitta upp och testrida lite pch hon fick helt klart godkänt. jag tycker att det är väldigt trevligt när folk har välhanterade och väluppfostrade ponnyer som har bra folkvett. Inget dragande och släpandes och sura miner här inte utan mjuka fina signaler var allt som behövdes. Sånt stöder jag. :)
Några bilder kan jag också bjuda på av livsnjutande ponnyer som tvättar sig i manegesanden.






1 kommentar: