onsdag 4 juni 2014

Flyttdags

Hej på er alla!

Idag är dagen som vi har hållit på att förbereda oss för, dagen när arabprinsessorna flyttar hem till Bennäs. Trots att detta är något jag väntat på så känns det också vemodigt.
Jag har trivts sjukt bra i stallet där Meciliah har bott jättefina utrymmen och superhärligt folk. Lillprinsessan har också trivts som fisken i vattnet med enorma hagar och med mycket kompisar, kan en häst ha det bättre?
Det känns lika med Mellizza. hon trivs också bra där hon är nu med sin underbara fodervärd och med sina stallkompisar och bekanta ridvägar. Det känns jobbigt att rycka upp dem från sina hem trots att jag vet att de kommer att få det bra och självklart så vill jag ha dom hit nära mig och få ta hand om dem själv.
Det här är ju något som jag drömt om i nästan hela mitt liv att själv ha hand om mina hästar. Det blir en spännande tid nu med att hitta egna rutiner, nya ridvägar samt folk att rida med. Uppdaterar mer sen med bilder :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar