onsdag 11 juni 2014

Ödeblogg

Hej!

Här inne var det tomt. jag har helt enkelt inte haft tid att sätta mig ner och skriva. Sånt är livet ibland man har helt enkelt bara fullt upp.
Sådär annars mår vi allihopa rätt så bra, lillgrabben har lite hosta och gubbens knä krånglar fortfarande men inte skall man klaga :)
Hästarna verkar trivas i Bennäs även om Meciliah nog saknar sina lekkompisar och sin stora hage. Mellizza tycker nog att det gröna gräset går före allt vad lek med sin dotter heter så Meciliah får helt enkelt underhålla sig själv.
Har varit ute med hästarna flera gånger och försökt bekanta mig med terrängen runt omkring. tyvärr så går det inte att undvika trafikerade vägar om man skall slippa iväg på någon längre runda. Eller som jag har konstaterat att vi slipper ingenstans utan att konfronteras med all slags trafik så det är bara att bita i det sura äpplet och göra hästarna så trafikhärdade som möjligt. Allt för att de inte ska bli rädda och osäkra ute på vägarna.
Igår var jag och syrran ute med båda prinsessorna längs med riksvägen. aldrig hade jag trott att jag skulle gå med en häst längs med den men med facit i hand så var det en väldigt bra övning för oss alla.
Lillprinsessan förvånade oss som vanligt med att visa både oss och mamma att tungtrafik så som långtradare inte är något man behöver bry sig nämnvärt om. Lite svängde hon på öronen när de dundrade förbi men annars gick hon bara frammåt i täten med spetsade öron.
Det känns skönt att kunna konstatera att den hästen kommer antagligen att vara väldigt trafiksäker sen senare i livet.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar