tisdag 8 juli 2014

Extra ultraljud

Hejsan Svejsan!

Tydligen blev gårdagens aktiva liv allt för mycket för gravidmagen så imorse blev vi tvungna att åka in på ett extra ultraljud för att kolla att allt stod rätt till.
Tack och lov så var det ingen fara med Liten men från och med nu är det väl bäst att inse fakta och faktist tvingas att ta det lite lugnare.
Denna vecka skall jag vila och absolut inte göra något ansträngande. Så ingen ridning eller träning för min del. Hur tråkigt det än låter så är det väl bäst att lyda, man vill ju verkligen inte riskera någonting.
Vi hamnar att åka in på ett till ultraljud i vecka 28 också för att kolla upp moderkakan som tydlgen låg för långt ner nu, vilket den inte gjore förra veckan.. hmm..
Gubben var snäll och fixade hästarna denna morgon, fastän jag vet att han kan och har koll på allt de behöver så känns det märkligt att inte ta hand om dom som vanligt. Idag blev han också tvungen att åka iväg och ta in höet. Stackarn som gifte sig med en hästtokig brud :)
 Själv har jag flytt fältet och sitter hemma hos mamma och pappa, lättare att ta det lugnt bara man inte är hemma. Helt ärligt så har jag inte tid med detta känns det som, hästarna borde tränas inför utställningen, klippas putsas och fejas, men vad kan man dom får chilla i hagen och rulla sig i leran istället så fixar jag det en annan dag.
Ikväll tänker jag underhålla mig själv med att smita iväg på ForsGerscupen sitta på bänken och göra ingenting.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar