onsdag 6 augusti 2014

Sol bad och Semester

Hej och hå!

Här i Finland har vi det på värmen minsann, hemma hos oss försöker vi njuta så mycket vi bara kan av sommarens värme.
Folk frågar nästan dagligen av mig hur det går med magen i värmen och mitt ständiga svar är att jag inte tror att jag har det nå värre än alla andra.
Jag trivs relativt bra med värmen så länge jag inte behöver ligga på stranden och solbada, för då får jag lite lätt panikångest, men så tror jag att många andra också känner mitt på dagen när solen gassar som värst.

I måndags blev vi bjudna till en kompis sommarvilla och där hade vi det härligt med bad på en privatbeach samt crocketspel.
 Lillgrabben njöt för fulla muggar när ha  fick kravla runt i det långgrunda vattnet, fastän det var hav så var vattnet helt otroligt varmt. I princip ljummet så man kunde bada länge länge.
Sen på kvällen for vi iväg och lånade ridplanen av trevliga människor som äger ett stall här i närheten och där passade på att låta arabprinsessan skutta över lite hinder. Hon har inte fått hoppa på lite över en månad så det var en glad Mellizza som visade att de gamla takterna fortfarande sitter i. På Torsdag skall hon få slippa iväg och hoppa en liten clear round så det har vi att se fram emot. Meciliah har fått ha lite semester, den enda aktivering hon har fått är att jag slängt upp sadeln några gånger på hennes rygg samt en liten rykt då och då.
Igår hade vi också fullt program. Gubben var först på fysioterapi och sen hjälptehan sin storebror att flytta sina saker till stan medan jag och lillgarbben for till esse och hälsa på mamma och pappa. Jag och lillsyrran hann till och med smita iväg till stallet en stund och hälsa på pirayan som för tillfället sakta men säkert håller på att förvandlas till en tjock vallack. På eftermiddagen blev vi bortbjudna på mat och sen på kvällen var det loppisrace samt dressyrtävlingar i byn och jag hann med på båda evenemangen. Idag försöker vi ta det lite lugnare eftersom morgondagen också bjuder på en hel del program. Från morgonen skall jag på sockerbelastning medan gubben skall iväg på fysioterapi. Sen väntar gymmet och efter det bär det av på hopptävling.














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar