fredag 8 augusti 2014

I regn och rusk

Hej!

Denna sommar har varit något alldeles extra, vädret har varit toppen och solen har gassat de flesta dagar. På grund av detta så gick det igår inte en tanke genom vårt huvud att det skulle kunna börja regna medans vi skulle rida iväg till en klubbtävling här i närheten.
När vi hade kommit halvvägs började det plötsligt blåsa kraftigt och när vi tittade uppåt var vi omringade av mörka moln. Åskan började mullra ovanför oss och mitt i allt så var ovädret över oss. Som pricken över i et så fick brandcentralen ett larm och for iväg på utryckning. 2 brandbilar + en räddningsbil med blåljus samt en lastbil  och en häst skulle plötsligt på en och samma gång samsas om den kurviga byavägen som far genom katternö.
Som tur var så hittade vi en avfart som for ner till en åker så att vi kunde bereda lite plats åt de mera behövande. Arabprinsessan som inte brukar bry sig så värst mycket om olika fordon tyckte att detta var lite väl spännande och satte sig nästan på hasorna där hon stod och väntade på att slippa vidare. När vi kommit en bit till fick vi träffa på tåget, men det var inga problem alls. Jag kan lova er alla att det var skönt att få komma fram till tävlingsområdet och att vi fick låna en box medans vi väntade ut regnet och åskan. Att ha tak under huvudet har sällan känts så bra som just då. Själv är jag inte rädd för åskan så länge jag inte behöver vara mitt ute i den.
Själva hoppningen gick sen lätt som en plätt, inga problem där inte. Prinsessan hoppade alla hinder utan att så mycket som titta på dem, så jag misstänker starkt att hon håller på att få upp självförtroendet även där :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar