torsdag 25 september 2014

Det närmar sig

Godmorgon!

Nu är det endast sju veckor kvar tills lillen är beräknad att komma. Få se när det blir kanske blir det tidigare och kanske blir det senare det får tiden utvisa. Åtminstone så börjar det kännas som om det närmar sig med stormsteg.
Jag tycker vi har haft så fullt upp de flesta dagar så jag har knappt hunnit tänka på att jag är gravid, magen hänger med i bara farten.
Det är när jag stiger för nära diskbänken och blöter ner hela magen och när jag lägger mig ner på soffan om kvällarna och känner hur det rör sig där inne som det slår mig att nu har ännu en dag gått. Jag har en hel del som jag behöver förbereda ännu, men det måste vänta tills vi har flyttat.
Det känns inte riktigt som någon ide att börja pyssla med sånt innan vi packat ihop oss från ett ställe.
Vi har inte hunnit skaffa någon säng ännu åt lillen samt att jag gärna skulle ha en syskonvagn.
Lite varmare kläder i rätt storlek behöver också införskaffas eftersom det lär vara vinter när den blir född.

Nåja nog pratat om detta. Jag kan passa på och bjuda er på lite bilder från gårdagens glada unghäst. Lillasyster kom hem till oss och busade lite grann med henne.
Som vanligt har hon lite svårt att hålla alla hovarna i styr när hon slipper iväg på något äventyr.
Vet inte var den hästen tar all sin energi ifrån, hon har så mycket att det räcker över och pyser i alla kanter. Det skall bli spännande att börja jobba riktigt på riktigt med henne sen, jag tror att hon kommer att bli en riktig toppen ridhäst som är med på allt möjligt bara man får henne att fokusera på rätt saker.

Sen kans jag inte låta bli att dela lite bilder från när vi löshoppade Pirayan. Även han har en alldeles egen personlighet och jag måste erkänna att jag är väldigt förtjust i den. Han är så olik prinsessorna och helt av annan kaliber. Ett riktigt toppentemperament har han hur som helst och han är nog den coolaste hästen jag någonsin träffat. Han stressar minsann inte upp sig över småsaker och tar livet lite med en klackspark :)


















2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Sakta men säkert så blir han bättre, längtar tills han börjar muskla upp sig lite grann med :)

      Radera