onsdag 24 september 2014

En god morgon!

Tjenare bloggen!

Jag hör inte till den gruppen människor som har speciellt dåligt morgonhumör. Jag kan stiga upp och börja på med vad som hellst direkt klockan ringer, men det betyder ju inte att jag inte tycker om att ta det lugnt på morgonen.
Bäst trivs jag nästan när jag får stiga upp själv och koka mitt morgonkaffe och äta min havregrynsgröt. Då får jag en bra start på dagen och är sen redo att göra nästan vad som hellst. Givetvis uppskattar jag en lång sovmorgon också eller frukost med gubben och lillgrabben
Ni ser jag har inte så stor skillnad på hur jag börjar dagen, men får jag välja så vaknar jag gärna utvilad. Detta var då morgonens onödigaste inlägg om jag får säga det själv.
På dagens schema står det först aktivering av lillprinsessan.
Lillasyster har lovat att komma och hjälpa till lite med henne så det är väldigt uppskattat. Det är bra med lite hjälpande händer lite nu som då när man själv inte riktigt har möjlighet. Lilltrollet var förövrigt lite billig igår. Dum som jag var så slängde jag ner Mellizzas täcke på marken när jag skulle byta till ett regntäcke och under tiden som jag satte på henne det nya täcket så passade Meciliah på att först tugga på det OBS nytvättade stalltäcket och sen passade hon på att trampa ner det i leran och ställa sig på det med alla fyra benen. Tack :)
Mellizza skall också slippa ut en sväng idag, hon börjar bli lite väl dunderladdad eftersom hon bara fått skritta nu ett par dagar.
Blåsigt kallt väder kombinerat med vila gör arabprinsessan till en riktig tickande bomb.
På dagens agenda så står det också fortsätta packa. Den punkten avskyr jag som pesten, nästa punkt på listan är försöka börja städa upp lite och den punkten försöker jag febrilt sudda ut ur mitt huvud, så pass kul tycker jag det skall bli.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar