torsdag 18 september 2014

Full som en kastrull

Tjohej!

Om jag skulle beskriva gårdagen med ett ord så skulle det vara FULL! Inte full som i onykter utan full som i jättemycket program och inte en minut ledig. Jag och lillgrabben började ju dagen med att packa ner lite kläder i kartonger, sen tog han en förmiddagslur medan jag gjorde mat. Direkt efter att han vaknat packade vi in oss i bilen och for iväg på mamma barn träff. Det är alltid lika roligt att träffa de andra mammorna och få prata om hur man har det och vad som har hänt sen sist och fundera på allt mellan himmel och jord. det är skönt att få prata med människor som är i samma situation som en själv och har lite liknande vardag. Alla barnen hade växt mycket sen sist, roligt att se hur de alla utvecklas och blir till egna individer. Ännu kan de ju inte leka så bra tillsammans, det är mest mina saker och det som jag vill ha, men så småningom så kommer de väl att lära sig att komma överens och dela med sig.
När vi kom hem från mamma barn träffen dumpade jag lillgrabben vid mina föräldrars och for med lillasyster till stallet.
Vi kom på att det var länge sen Pirre har fått löshoppa så vi byggde upp en bana och lät honom ta några varv. Nu börjar det verkligen märkas på honom att han håller på att bli en vallack, lugn och sansad var han samt att han orkade koncentrera sig på vad han skulle göra.
Tidigare har han inte riktigt fattat vitsen med att hoppa över träpinnar, men nu snajjade han direkt vad vi ville.
Tadaaa tänkte Pirayan: Springa ett varv, hoppa över skräpet som matte ställt fram och sen får man morot.
Det var riktigt roligt att se honom busa runt på hoppbanan och nu har han börjat få med sig benen också så det är ju en fördel :)
Efter stallet så for vi och hämta lillgarbben och sen var det dags för ett års fotografering. det är inte det lättaste att få en liten lillgarbb att sitta så pass stilla att man får några bra bilder, Tillslut efter några olika försök fick vi till några som vi blev nöjda med. Jag skall visa dom för er sen när syrran har hunnit skicka dom åt mig.
När vi hade färdigt fotograferat åkte vi snabbt via hästarna och ställde dom för natten och direkt efter det hoppade vi in i bilen igen och for till stan och hälsa på några kompisar. Sen efter det var det bara att åka och ta in hästarna och sen hem och sova. Det var vår dag det i ett nötskal.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar