lördag 25 oktober 2014

Flydde fältet

Goda Dagar!

So lets face the fact, vissa dagar blir inte helt som man har tänkt sig men det går att göra något bra av dom i alla fall.
Hästarna har fått byta till sin vinterhage idag. Vad vi inte tänkte på när vi slog ner stolparna till den var hur det skulle vara i den när vädret är regningt och blåsigt.
Den frågan har vi fått svar på idag och vi har fått konstatera att de behöver få ett vindskydd om de inte skall blåsa bort i vinter.
Just nu är gubben och bygger på stallet som någongång skall bli färdigt. När snön och kylan väl kommer så tycker de nog att det är skönare bara de har det lite mera ombonat. Medan alla andra jobbar och har sig packade jag och lillgrabben in oss i bilen och styrde kosan mot esse istället.
Att sitta hemma för mig själv en hel lördag och bara prata med väggarna är inget jag trivs med att göra.
Då är det bättre att jag passar på att sosialisera mig själv lite så hålls humöret uppe och jag är betydligt trevligare att umgås med senare.
Lillgrabben trivs också bra med att vara i Esse, här är det alltid liv och rörelse och mycket att titta på, det är jämt och ständigt någonting på gång och många mostrar och morbröder att leka med.
Nu har vi just avnjutit min kära mors mat, vad är nu lyxigare än att få sätta sig vid ett nydukat bord och få maten serverad framför näsan? På tal om vardagslyx så har jag passat på att ta hand om mitt hår lite extra idag.
Det kan jag säga er inte händer varje dag. Kanske en gång i året om det riktigt lyckas. M
itt hår är nu rent, lent och nyborstat och doftar alldeles underbart efter en välbehövlig dusch med både shampo, balsam och hårinpackning LOL :)

I akut bildbrist så hittade jag på mig och mina småsyskon när de var väldigt små :D







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar