fredag 28 november 2014

Cowboy

Hej!

Just nu befinner sig gubben i Helsingfors på operationsbordet.
Fick just meddelande om att allt hade gått bra och att han slipper hem ikväll.
De har putsat hans knä och försökt bereda mera plats åt korsbandet.
Vi skall hoppas och tro att detta hjälper och att han skulle kunna börja använda sitt knä mera normalt. Önskar att jag hade kunnat följa med och hålla honom sällskap, men en tågresa tillsammans med lillkillen till Helsingfors kändes inte som något vidare bra alternativ så istället har jag haft goda barndomsvänner på besök och efter det styrde vi kosan mott esse hem till min mamma och pappas.

Lillasyster J har gjort en investering och köpt en westernsadel åt Pirayan.
Jag tror bestämt att vi skall ta och låna den av henne sen när Missilen skall börja ridas. Lillgrabben tyckte också att det var en bra investering och underhöll sig själv en god stund när han fick öva sig på att sitta i sadeln.
Jag passade på att följa med J och Pirre på en kort terrängtur och jag blir lite smått avundsjuk när de skrittar fram med långa självsäkra steg. jag får nog tala snällt med syrran så jag får provrida honom sen när jag får sitta upp på hästryggen igen :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar