lördag 22 november 2014

huvudvärk tjohej!

Tja!

Idag värker huvudet som för sju. Lillkillen hade ont i magen i förra natten så sömnen blev tyvärr lite lidande. Jag tycker att det är jobbigt när dom små inte mår bra, mycket lättare om de kunde tala om vad som är fel så att man kunde göra det bättre för dom.

Gårkvällen spenderades i staden Jakobstad tillsammans med vänner.
Vi kollade Idol, drack glögg och åt pepparkakor, mer än så behövs det inte för att man skall få riktig julfeelis.
Nu fick jag plötslig en stor lust att börja handla julklappar, sätta upp julgardinerna samt koka julgodis.
Hemgjort julgodis måste ju nog endå vara något av det godaste som finns, näst efter pepparkaksdeg då.. :)

På grund av huvudvärken och sömnbristen har vi försökt ta det lugnt idag, en liten sväng hann ajg dock via Esse för att besöka byns hästbutik som bjöd på glögg och pepparkakor. Medan vi endå var där passade jag på att köpa mera pälsglans åt meciliahs man så nu skall hon väl så småningom slippa sina trollflätor.
Har helt ärligt inte kunnat hålla mig borta från hästhagen, försöker dock hålla mina fingrar i styr och inte göra för mycket. Pållarna får stå ut med att bli pysslade och fixade, men det har de verkligen ingenting emot kelsjuka som de är. Meciliah har jag passat på att träna lite följsamhet med och det tycker vi båda två är roligt och givande.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar