torsdag 25 december 2014

Minne från förr

Godmorgon!

Tänk om vi skulle ta och överraska din mamma och pappa och visa dem att du kan äta godis nu på julafton? Njaääää var min första tanke, jag har ju inte ätit godis på flera år så varför bryta ett sådant mönster..
Kom igen nu Annelie jag vet att du kan, tänk vilken rolig överaskning, vi byter ut godiset mot en nutridrink och räknar så att det absolut inte blir några flera kalorier. Sagt och gjort med viss tveksamhet men också en viss förväntan plockade jag min första på länge lilla Candy King påse från Prisma och åt upp den på julen. Mycket ångest och mycket möda men ett stort steg i rätt riktning.
Ibland dyker bara vissa minnen upp och jag får än en gång konstatera vilken underbar familj jag fått växa upp i.
Jag kan lova er att jag inte har varit någon enkel människa att uppfostra och ta hand om.
Jag har ställt till med en hel massa trubbel och tråkigheter samt varit en riktig rebell. Det är ett under att jag fortfarande får vara del av den fina familjen och det finns så många saker jag verkligen ångrar. Jag är tacksam och glad över allt som varit och hur bra vi har det nu :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar